niedziela, 1 stycznia 2012

Książkowa niedziela O

Rok 2012 jest wyjątkowy z wielu względów. Jest rokiem przestępnym , co w razie mojej desperacji pozwala mi na oświadczenie się o rękę jakiemuś szczęśliwcowi końcem lutego. Im bliżej czerwca i moich 30 urodzin, tym pewnie będę coraz intensywniej rozważała tę opcję. Dodatkowo w tym roku mamy 53 niedziele, co idealnie wstrzeliło się w moje plany blogowania każdej niedzieli o książkach. Ot niedzielny book club. Nie tylko, jako ćwiczenie systematyczności, ale również pomoc w realizacji jednego z moich noworocznych postanowień, czyli wyzwania czytelniczego 2012.

Zasada jest prosta. W tym roku mam zamiar przeczytać minimum 52 książki. Przeczytać lub przesłuchać, bo świetnie mi idzie słuchanie audiobooków, zwłaszcza kiedy przedzieram się przez sterty prasowania. Wyzwanie zaczyna się dzisiaj, a kończy 30. grudnia 2012 (wtedy wypadnie ostatnia niedziela 2012 roku i 52 odcinek klubu czytelniczego), poza tym nie podejrzewam, że będę cokolwiek czytać w Sylwestra… Wychodzi więc jedna książka tygodniowo, co nie jest wyzwaniem ponad moje możliwości, niemniej jednak w zeszłym roku udało mi się przeczytać 42 książki, w tym co najmniej 10 audiobooków, co nie jest olśniewającym wynikiem. Miejmy nadzieję, że w tym roku będzie lepiej.

Dodatkowo postanowiłam wziąć udział w wyzwaniu czytelniczym Z PÓŁKI, które zachęca do czytania książek zalegających na półkach (i w kindlu), a kupionych jeszcze przed 2012 rokiem. Dla mnie to świetny pomysł na porzucenie manii kupowania nowych książek, zamiast czytania tych, które już mam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz